5 snabba med: Kari Traa
Vad är hemligheten bakom det norska sportmärket Kari Traas framgångar? Vi tror vi vet. Kari Traa är skapat AV tjejer FÖR tjejer. Med start i januari 2017 har girl power-plaggen äntligen hittat in i SATS Shop och ska med sina säregna snitt och färger motivera våra medlemmar att tro på sig själva – och våga skilja sig från mängden.
Pass
Våra medlemmar
Hej Kari Traa! Hur skulle ni beskriva ert varumärke?
Vårt fokus på feminina snitt och färger kommer ur ett feministiskt behov av att uttrycka att kvinnlighet inte måste vara på bekostnad av att vara tuff. För som Kari själv säger: ”Varför skulle femininitet inte signalera styrka? En tjej ska väl kunna klä sig i rosa från topp till tå och ändå gå lös på boxbollar eller spöa pojkarna på fotbollsplanen.”
Vi utmanar kvinnor att våga utmana sig själva, inte bara på träningen utan i alla arenor av livet, och det är det hashtaggen #DARETOPLAY uppmanar till.
Vem tycker ni har bäst användning av era produkter?
Vår målgrupp är unga, aktiva och lekfulla kvinnor som älskar en utmaning och som inte är rädda för att skilja sig från mängden. Kari Traa-tjejen är allsidig och kombinerar gärna terränglöpning med styrketräning på gymmet, yoga eller dans. Hon tränar för att må bra, vara social, ha roligt och få mer överskott i vardagen, men tillåter sig att skämma bort sig med en burgare eller två då och då. Kari Traa-tjejen älskar att uttrycka sig genom kläder. Hon har en passion för sportkläder som blandar mode och tekniska kvaliteter och har en sportig och fräsch stil även utanför gymmet.
Hur kommer det sig att ni inlett ett samarbete med SATS?
Eftersom vi har en gemensam vision – att inspirera till en sundare livsstil och till att ha det roligt på träningen! Vi älskar det varierade utbudet av träningsformer som SATS erbjuder och hur det omfattar alla – oavsett vilken form de är i. SATS-samarbetet ger oss möjlighet att möta sportiga tjejer i sitt rätta element, på träningen, och att motivera dem med våra träningskläder.
Hur ser era förhoppningar ut för det här samarbetet?
Vi är väldigt spända på samarbetet och ser fram emot att kunna bidra till ökat retailfokus hos SATS. Vi vet att vi har produkter som sportiga tjejer önskar sig och därför är vi glada över att möta våra kunder på Nordens största träningskedja. Vi tror att vi kan bidra med mycket god retail-erfarenhet till från vår sida och att vara med om att skapa en inspirerande och annorlunda köpupplevelse för våra kunder och SATS medlemmar.
Vilka av era produkter kvalar in som er topp-tre och varför?
Louise Tights. Vår toppmodell av tights fungerar till alla sorters träning, men är särskilt bra för löpning och högintensiv träning. Louise sitter bra i livet och känns som gjuten för kroppen. Den har en liten bakficka och reflexdetaljer på benen, som också gör den mycket praktisk i alla träningssituationer.
Hege singlet. En superlätt träningstopp, som i fjol utsågs till testvinnare av magasinet iForm. Lätt material som andas och ger optimal komfort under hårda träningspass. Feminint och klädsamt snitt med en praktisk liten bakficka med plats för träningskort eller skåpnycklar.
Kari 30L bag. Den perfekta träningsbagen som rymmer allt du behöver – med flera praktiska fickor på insidan. Slitstarkt och vattentätt material skyddar mot väder och vind. De stoppade axelremmarna gör att du kan bära den som ryggsäck.
Kari Traas sortiment hittar du på ditt närmaste SATS-träningscenter.