Kundservice
Kategorier
Vanliga frågor
Vi vill erbjuda dig det bästa möjliga träningserbjudandet samtidigt som vi säkerställer att våra tjänster utvecklas och upprätthålls. Här är de viktigaste anledningarna till att priset för ditt medlemskap kan komma att justeras:
1. Prisjustering för att ligga i linje med dagens listpriser
För medlemmar med priser som ligger långt under våra nuvarande listpriser kommer vi att justera medlemsavgiften. Detta hjälper oss att säkerställa rättvisa priser och bibehålla kvaliteten på vårt träningserbjudande. Du kommer alltid att bli informerad via e-post om detta gäller dig, i enlighet med våra medlemsvillkor (punkt 7.6.1).
2. Inflationsjustering
Priserna kan också justeras på grund av förändringar i konsumentprisindex (KPI), vilket är ett sätt att mäta inflation i Sverige. Inflation innebär att priserna på varor och tjänster stiger över tid. Justeringen säkerställer att vi kan täcka ökade kostnader kopplade till drift och utveckling av våra tjänster. Det nya beloppet kommer att framgå av din månadsfaktura, i enlighet med våra medlemsvillkor (punkt 7.6.1).
Vi uppskattar din förståelse och ser fram emot att fortsätta erbjuda dig ett inspirerande och varierat träningserbjudande.
Du kan ändra betalningsmetod på Min sida på SATS under betalningsmetoder.
Du kan ändra ditt medlemskap genom att logga in på din profil. Gör ändringen via Min sida. Uppgradering av medlemskap träder i kraft samma dag
Du kommer att faktureras från den dagen du gör ändringen och för den kommande perioden vid nästa betalning.
Nedgradering av medlemskap träder i kraft från och med den första dagen i månaden efter nästakommande månad. Det innebär att om du gör en ändring den 15 januari träder den i kraft från och med den 1 mars.
Kontakta oss om du vill ändra följande:
Premium / All-inclusive medlemskap
Förbetalat medlemskap (Cash medlemskap)
Företagsmedlemskap (delbetalning med viss sponsring av företaget eller fullt sponsrat)
Betalar för andras medlemskap / blir betalad för
Registrering av rabattavtal
Ändra gym/region
Det kan finnas olika anledningar till att du har fått en högre dragning än normalt. Detta kan vara några anledningar:
Nytt medlemskap
Som medlem hos oss betalar du för ditt medlemskap i förskott. Det betyder att den första betalningen kommer att innehålla kostnaden för aktiva dagar i aktuell månad, kommande månad samt eventuell startavgift. Därefter kommer följande betalningar endast att avse en månad åt gången.
Ändrat medlemskap
Om du har uppgraderat medlemskapet kommer du att betala från den dag du ändrade, samt för nästa betalningsperiod.
Stoppat frysning
Om du har aktiverat ditt medlemskap innan den ordinarie frysningen har löpt ut, betalar du från den dag du öppnar upp medlemskapet, till slutet av följande månad.
Köpt PT timmar
Har du köpt ett nytt PT-paket på delbetalning, ingår detta i din månadsavgift för medlemskapet.
Behöver du uppdatera dina betalningsuppgifter? Det gör du lättast här
Du kan ladda ner årskvitto på Min sida under Betalningsöversikt. Obs! Du behöver trycka på det året du vill ha.
Du kan se din betalningshistorik och ladda ner ditt friskvårdskvitto under "Min sida" och Betalningsöversikt.
Hittar du inte det du letar efter?
Måndag - Torsdag: 13:00 -16:00
Fredag: 13:00 -15:00
Stängt 24-26 december
Måndag - Fredag: 9-12
Stängt 24-26 december