FAQ Prisjustering
Här hittar du svar på frågor du kan ha om prisjusteringen.
Varför kommer mitt pris att justeras?
Med ett brett utbud av träning, bra faciliteter och engagerad personal siktar vi på att leverera de allra bästa träningsupplevelserna till våra medlemmar – varje dag. Vi ser fram emot att fortsätta göra detta under 2024 och anser att det är mest rättvist att våra medlemmar betalar ungefär lika mycket för samma tjänster och produkter hos oss. Därför kommer vi från och med 1 mars att justera priserna för medlemmar som har ett pris som avviker mycket från gällande listpriser.
Från när kommer jag att debiteras för det nya priset?
Om du betalar för ditt medlemskap i förskott kommer du att se en förändring på den debitering som sker 2024-02-28. För dig som betalar för innevarande månad kommer justeringen att synas på debiteringen som sker 2024-03-28.
Hur kan jag ändra mitt medlemskap?
Du kan enkelt och när som helst ändra ditt medlemskap via Min Sida.
En uppgradering träder i kraft omedelbart och du kommer därför att debiteras för det från den dag du ändrade och för nästa period på kommande debitering. En nedgradering träder däremot i kraft efter utgången av följande månad. Det innebär att om du till exempel nedgraderar ditt medlemskap den 15 januari så träder detta i kraft från och med den 1 mars.
NOTERA! Om en annan person betalar för ditt medlemskap måste den personen göra ändringar på ditt medlemskap genom att logga in på sin egna Min Sida.
Jag har en rabatt jag vill lägga till, vad gör jag?
Vi erbjuder både student-, senior- (från 65 års ålder) och företagsrabatter. Dessa rabatter gäller utifrån våra ordinarie priser, inte på det pris du har idag. Om du redan har någon av dessa rabatter på ditt medlemskap följer detta med i prisjusteringen.
För att lägga till student- eller seniorrabatt kan du kontakta vår Kundservice. För företagsrabatt, kontakta ditt företag för att få ert företags rabattkod och lägg till denna under Lägg till rabattkod på Min Sida.
Jag har en vän som betalar ett lågt pris som inte fått besked om justering?
Detta kan bero på flera anledningar. Din vän kan till exempel ha rabatt genom sin arbetsgivare eller vara inom bindningstid och därför ha prisgaranti, vilket leder till en justering vid en annan tidpunkt än för dig.
Vad händer med priset på tilläggstjänster?
I denna prisjustering är det bara själva medlemskapet som prisjusteras. Har du någon annan tillgång (t.ex. barnpassning) behåller du dessa till samma pris som tidigare. Beloppet för detta kommer som vanligt utöver ditt nya pris.